Доповідь про стан справ, опублікована цього тижня CBIE в Канаді, підкреслює загальний рівень кількості іноземних студентів за 2013-2014 рр., що становить 10% з 336 497 іноземними студентами, які навчаються в Канаді у 2014 році – до 83% за десятиліття.
Основними країнами-джерелами студентів є: Китай, Індія, Південна Корея, Франція і Саудівська Аравія, а потім США і Бразилія.
Загалом китайські студенти становлять 33% міжнародного студентського населення. Нігерія і В’єтнам є країнами-джерелами, що розвиваються найшвидше.
Обнадійлива політика Канади, що спрямована на працевлаштування студентів після закінчення навчання та надання посвідки на постійне проживання, є потужним мотиватором. Кількість іноземних студентів, які залишаються на постійне проживання в Канаді, зросла вперше за останні шість років торік до 11%, і в 2013 році становила 9 330 осіб.
До п’ятірки національностей найбільш схильних до отримання постійної посвідки на проживання входять: Китай, Південна Корея, Індія, Іран і Філіппіни.
Міжнародний студентський огляд, складений CBIE, інформує про те, що більше половини опитаних студентів, а це 4000 осіб, сказали про свій намір подати заяву на отримання постійного місця проживання наприкінці навчання.
“Міжнародна освіта має вирішальне значення для майбутнього Канади та канадців”, – каже Карен Макбрайд, президент і головний виконавчий директор CBIE. “Ми раді надати стратегію завдяки лідерам та інноваторам у галузях освіти, уряду та бізнесу, разом із цінним ресурсом для просування нашого колективного розуміння та надати додатковий імпульс нашим ініціативам”.
Згідно з дослідженнями, наведеними в доповіді, з якою виступила консалтингова група, подібні програми надають великі можливості для вищих навчальних закладів Канади набирати іноземних студентів.
Дослідження показує, що майже третина (30%) студентів, які вступають до міжнародних канадських університетів, щорічно навчається на таких програмах.
Макбрайд зазначила, що “Керівництво Канади такими програмами для іноземних студентів розвинене не настільки добре порівняно з іншими глобальними напрямками”.
Зокрема вона наголосила на контрасті з Австралією, куди до 80% міжнародних студентів прибувають за “добре налагодженими” певними програмами.
У світлі цих зростаючих тисків, консалтингова група, що має певні дослідження, які представлені в рамках цього проєкту, спонукала канадські вищі навчальні заклади розглянути питання щодо готовності програм задовольнити зростаючий попит, а також, чи зможуть вони отримати користь від державно-приватного партнерства і знайти способи, як ці програми можуть бути впорядковані.
Міжнародний студентський огляд, складений CBIE, забезпечив докази того, що іноземні студенти отримують вигоду також від вступу до канадських шкіл.
Наприклад, його опитування понад 4000 студентів показало, що ті, хто вступив до університетів після відвідування канадської середньої школи, мали більше канадських друзів (66%), ніж ті, хто не ходив до канадської школи (46%).
Міжнародне опитування показало також високі рівні задоволеності міжнародних студентів – понад 90% респондентів заявили, що вони були або задоволені, або дуже задоволені їхнім досвідом навчання за кордоном, і 95% сказали, що вони рекомендуватимуть Канаду як країну для здобуття вищої освіти.
“Канада вже зробила крок дуже далеко в плані постійного зростання кількості іноземних студентів, які щорічно приїжджають і набувають безцінний досвід,” – заявила Макбрайд видавництву The PIE News.
“Але наш звіт про стан справ у Канаді та її потенціалу в галузі міжнародної освіти, презентований сьогодні, показує, що проміжнароднення проявляється на значно вищому рівні”, – додала вона, вказуючи на амбіції CBIE щодо заохочення закладів, які сприяють проміжнародненню вдома.
У бесіді з The PIE News авторка доповіді, Джанін Найт-Грофе, підтвердила, що інтернаціоналізація вдома є пріоритетом для CBIE.
“Наша роль як національної організації полягає в тому, щоб визнати, що є набагато більше того, що ми можемо додати до міжнародної освіти”, – каже вона. Існує невелика кількість канадських студентів, які виїжджають за кордон для обміну або отримання будь-якого виду освіти за кордоном: навчання, стажування тощо. І це те, що справді привело нас до написання нового розділу цього року, який називається “Тенденції до спостереження”. І одна з речей, про які ми говорили, – це проміжнароднення дому”.